דף הבית » ביטוח ופיננסים » המסלקה הפנסיונית משרד האוצר- כך תפיקו דו"ח על הכספים שלכם
המסלקה הפנסיונית היא מערכת לאיתור כספים וחסכונות פנסיונים. בעזרת אתר המסלקה הפנסיונית תוכלו לאתר את כל הכספים הרשומים על שמכם. החסכונות הפנסיונים במסלקה כוללים את כל החברות בישראל, וכן נתונים נוספים כגון תשואות שהרווחתם ודמי ניהול שאתם משלמים.
המסלקה הפנסיונית מאפשרת לנו לקבל דו"ח על מצב הכספים והחסכונות הפנסיונים שחסכנו עד כה. כולנו עובדים וצוברים פנסיה ליום שנצטרך אותה. בהתאם לכך, ישנה חשיבות לקבלת דו"ח שמציג את כל החסכונות הפנסיונים שלנו.
המסלקה הפנסיונית היא יוזמה של משרד האוצר (רשות שוק ההון,ביטוח וחיסכון) בשיתוף עם חברת הטכנולוגיה הישראלית Swiftness.
ייתכן ואנו לא מודעים לכל הכספים והחסכונות שלנו מסיבות שונות. במידה והחלפנו מספר מקומות עבודה במהלך השנים- ובכל אחד מהם צברנו פנסיה. לעתים, יש ברשותנו כספים וחסכונות פנסיונים ששכחנו מהם. (יכול לקרות לכל אחד מאיתנו)
בשביל לענות על בעיה זו, הוקמה יוזמת המסלקה הפנסיונית. המטרה שלה היא להפוך את הכל לברור יותר עבורנו. כעת, באמצעות המסלקה הפנסיונית- כל אחד יכול לקבל את כל המידע לגבי הכספים והחסכונות הפנסיונים שלו.
המסלקה הפנסיונית מציגה את כלל המידע בצורה ברורה, מסודרת ומקיפה. משרד האוצר הנגיש את השירות לכולנו. כך שבאמצעות מחשב וחיבור לאינטרנט – ניתן להפיק דו"ח מהמסלקה הפנסיונית. (כרוך בתשלום סמלי עליו נפרט בהמשך).
הזמן עכשיו דו"ח ואתר את החסכונות הפנסיונים שברשותך
בשליחת הטופס אני מאשר שקראתי את התקנון ומאשר את מסירת הפרטים והעברתם בכפוף לתקנון. אני מודע לכך שאוכל לחזור בי מהסכמתי בכל עת.
בדומה לאתר הר הביטוח ואתר הר הכסף, המטרה היא ממשק פשוט עבור כל משתמש.
לצורך משימה זו, יצר משרד האוצר שיתוף פעולה עם חברת הטכנולוגיה Swiftness.
כמו שאפשר לראות בשמה, חברת Swiftness היא חברת בת של חברת Ness. חברת נס טכנולוגית היא חברה מובילה לאספקה של מערכות מידע ותוכנה.
משרד האוצר וחברת Swiftness יצרו יחד את המסלקה הפנסיונית. המסלקה כעת, מאפשרת לכל אדם לקבל שירותים שונים ומנגישה עבורו את המידע.
בזכות המסלקה, כל אדם יכול לצפות המידע הפנסיוני שלו- ללא תלות בגורמים נוספים.
לאחר שתצפו במידע הכולל שיעלה מדו"ח המסלקה- תוכלו ליצור קשר עם משווק פנסיוני. משווק פנסיוני מטרתו לשפר את החסכונות שלכם.
יש להבין כי המסלקה מספקת נתונים, אך אינה מספקת המלצות. וכמו בכל תחום, מומלץ להיעזר באיש מקצוע.
איש מקצוע יוכל להסביר לנו את הנתונים שקיבלנו במסלקה הפנסיונית. בנוסף, יוכל לנייד את הכסף שלנו ולעזור לנו לשפר את תנאי החיסכון.
המידע המתקבל בעזרת המסלקה הוא אודות כלל החסכונות הפנסיונים שלך. חסכונות פנסיונים שצברת בעבר, או חסכונות שאתה עדין צובר.
חסכונות אלה עשויים להיות קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות וביטוח מנהלים.
הדו"ח שיתקבל יכלול מידע לגבי מעסיקים מהעבר. כלומר, במידה ובמהלך הקריירה החלפת מספר מקומות עבודה- המסלקה תציג את כולם ואת החסכונות שצברת מכל אחד.
לפני הקמת המסלקה הפנסיונית, קבלת הנתונים על החסכונות הפנסיונים שלנו- הייתה משימה לא פשוטה.
היה עלינו לברר באילו חברות,גופים ובתי השקעות- נמצאים החסכונות שלנו. לאחר שסיימנו את שלב הבירורים- נאלצנו לכתוב מכתבים ולשלוח פקסים.
התהליך היה מורכב והצריך מאיתנו לא מעט כוחות וכאב ראש. כעת, באמצעות המסלקה הפנסיונית שיזם משרד האוצר- אנו יכולים לקבל את כל הנתונים אונליין ללא כל מאמץ.
המסלקה מקשרת בינינו לבין כמאה חברות בארץ- בהן עשוי להימצא הכסף שלנו.
לאחר שביצענו הזמנת דו"ח- המסלקה תפנה בשמינו לכל אחד מן הגופים בארץ- ותבקש דו"ח לגבי החסכונות הפנסיונים שלנו.
לאחר שהתקבל המידע אצל המסלקה- מיד נוכל לצפות בו גם אנחנו.
דו"ח מסלקה פנסיונית לוקח 3 ימי עסקים. נזכיר שבפרק זמן זה המסלקה יוצרת קשר עם כלל הגורמים הפיננסים בישראל, אוגרת ומאגרנת לנו את המידע בצורה נוחה ויעילה.
משרד האוצר פרסם מחירון עבור השירותים השונים המוצעים על ידי המסלקה.
הפקת דו"ח מלא מכלל החברות- עולה כ20 ש"ח. ישנה דרך לקבל זאת בחינם- מיד נסביר איך.
בנוסף, מחירון המסלקה מדבר על שירותים נוספים כגון הפקת דו"ח לחוסך מדי תקופה קבועה, (מדי חודש,רבעון,חצי שנה) אפשרות לקבל מידע פנסיוני מגוף מסוים -מתאים למי שיודע באיזה גוף פנסיוני הוא חוסך)- עולה 10 ש"ח וכן אפשרות לקבל מידע לגבי מוצר פנסיוני בודד (לדוגמה: קרן השתלמות).
ניתן לקבל את הדו"ח בחינם במידה ומפיקים אותו דרך סוכן\יועץ פנסיוני. אותם הסוכנים- מוכנים לשאת בעלות הפקת הדו"ח עבורנו.
סוכנים פנסיונים מוכנים לעשות זאת, מאחר ובמידה והם יוכלו לשפר לנו את החסכונות, הם יתוגמלו על כך.
מעבר להפקת הדו"ח בחינם- סוכן פנסיוני יוכל לתת לנו מענה לשאלות, ולהמליץ לנו על שינויים אפשריים.
כאמור, הדו"ח מגיע עם פרטים יבשים. הוא אינו כולל המלצות לשיפור. על מנת שנבין בדיוק את תנאי החיסכון שלנו, ונקבל תמונת מצב אמיתית- מומלץ להיעזר באיש מקצוע.
שימו לב, ישנם מסלולי חסכון רבים- ועל מנת למצוא את מסלול החיסכון המתאים לכם, מומלץ להיעזר באיש מקצוע.
הזמן עכשיו דו"ח ואתר את החסכונות הפנסיונים שברשותך
בשליחת הטופס אני מאשר שקראתי את התקנון ומאשר את מסירת הפרטים והעברתם בכפוף לתקנון. אני מודע לכך שאוכל לחזור בי מהסכמתי בכל עת.
עד להקמת פרויקט המסלקה הפנסיונית, אזרחי המדינה נאלצו "לעבור" תהליך מייגע כדי לקבל את המידע הפנסיוני שלהם. תהליך זה כלל יצירת קשר עם גופים רבים, עיסוק בביורוקרטיה וניירת- וכל זה לא מבטיח את מציאת החסכונות הפנסיונים.
המסלקה היא מערכת מידע בה ניתן להזמין דו"ח לקבלת כל המידע הפנסיוני. כל אפיקי החיסכון, כל החברות וכל הגופים- הכל במקום אחד.
המידע שתקבלו מהמסלקה הוא מידע כולל אודות כל החסכונות הפנסיונים שלכם.
במידה ויש ברשותכם חסכונות פנסיונים פעילים, וגם חסכונות פנסיונים שכעת אינם פעילים- שניהם ייכללו בדו"ח המסלקה.
כלומר, במידה ובעבר עבדת אצל מעסיק מסוים, ובמהלך אותה התקופה חסכת לפנסיה- תוכל לראות זאת בדו"ח.
כמו כן, במידה ואתה כעת עובד וחוסך- כמובן שגם במקרה זה, החיסכון יופיע בדו"ח המסלקה.
המסלקה מפיקה את המידע המקיף ביותר לגבי החיסכון הפנסיוני. כלומר, המסלקה תציג את "מוצר" החיסכון שלך- ולאחר מכן, את כלל המידע לגביו.
"מוצר" חיסכון פנסיוני- הכוונה במילה מוצר היא לאחד מהארבעה הבאים: קופת גמל, קרן פנסיה,קרן השתלמות וביטוח מנהלים.
כלל המידע- הכוונה היא לנתונים השונים שנוגעים למוצר שברשותכם. לכל מוצר יש פרמטרים שונים שמאפיינים אותו ואת ההתקדמות של החיסכון. כלומר- סכום החיסכון שנצבר, דמי ניהול שאתם משלם, תשואות של החיסכון במהלך הזמן, כיסויים ביטוחיים שונים ועוד.
בנוסף על האפשרות הסטנדרטית- קבלת דו"ח באופן חד פעמי, המסלקה יצרה עבורנו כמה אפשרויות נוספות:
נוכל לבקש מהמסלקה לשלוח אלינו דו"ח חסכון פנסיוני מעודכן- אחת לחודש, אחת לרבעון או אחת לחצי שנה.
אפשרות זו תוודא שאנו מעודכנים בחסכונות הפנסיוניים שלנו- באופן שוטף.
מבחינת העלויות, ישנן עלויות נוספות לקבלת דו"ח מדי תקופה קבועה, מהסיבה הפשוטה- כל דו"ח מחייב את המסלקה לפנות אל כלל הגופים ולבקש מהם את המידע הפנסיוני שלנו.
דו"ח חודשי יעלה לנו 1 ש"ח כל חודש. דו"ח רבעוני יעלה לנו 2.5 ש"ח מדי רבעון, ודו"ח חצי שנתי יעלה לנו 4 ש"ח מדי חצי שנה.
האוצר אישר סופית: רפורמה שמוזילה את התשלום החודשי עד 46%, לקריאה ולבדיקת זכאותכם בחינם לחצו כאן
בדומה להר הביטוח, המסלקה הפנסיונית נותנת לכל אחד אפשרות להזמין דו"ח חסכונות פנסיוניים. התהליך הוא פשוט, ידידותי ונוח למשתמש. (גם אם אינכם מומחי טכנולוגיה מדופלמים)
1. נכנס לאתר המסלקה הפנסיונית (לחצו כאן)
2. מצד שמאל למעלה, נלחץ על "הרשמה" (כפתור בצבע כחול)
לאחר שלחצנו על "הרשמה"- ייפתח לנו חלון שמטרתו לשאול אותנו מי מבין משתמשי המסלקה אנחנו.
משתמשי המסלקה עשויים להיות- קודם כל, אנחנו החוסכים. בנוסף, המסלקה משרתת את הסוכנים\יועצים הפנסיוניים (אנשי המקצוע) וכן את המעסיקים (שמפרישים לנו פנסיה על פי חוק)
נבחר את האפשרות של "חוסך"- מצד ימין, ונלחץ על כפתור ההרשמה (בצבע ירוק)
ונועבר אל תהליך ההרשמה. תהליך זה כולל 3 שלבים. בשלב הראשון נידרש למלא את פרטינו האישיים.
3. במסך זה נמלא את כל הפרטים הנדרשים בשדות המתאימים.
שימו לב, בסעיף "נתיב התקשרות"- נבחר את דרך ההתקשרות המועדפת עלינו- הודעות SMS או אימייל. ההודעות שנקבל הן ססמת הכניסה למסלקה וכן התראות על קבלת מידע.
לאחר מילוי הפרטים, נאשר את תנאי האתר (למטה) ונעבור לשלב הבא.
4. בשלב השני של תהליך הרישום, נתבקש לאמת את זהותנו.
מאחר והמסלקה שומרת על רמת אבטחת מידע גבוהה- היא דורשת שנאמת שאכן אנחנו אלה שמבקשים את המידע שלנו.
גורמים זרים עלולים לנסות לבקש את המידע שלנו, ולכן חשוב למסלקה לוודא ולעשות את המקסימום על מנת למנוע מקרים כאלו.
נאמת את זהותנו באמצעות הזנת פרטי כרטיס האשראי שלנו.
שימו לב, המסלקה מעמידה לרשותנו דרך נוספת לאימות הזהות שלנו- באמצעות דואר ישראל.
המסלקה תשלח לדואר ישראל את הסיסמא האישית שלכם- ותוכלו לאסוף אותה בתוך יומיים מכל סניף של דואר ישראל.
יש לשים לב, שבעת ההגעה לסניף דואר ישראל תצטרכו להיפרד מעשרה שקלים, אך אותם תקבלו בחזרה כהנחה מהמסלקה על השירות שתבחרו.
נבחר את דרך האימות המועדפת עלינו, ונלחץ "המשך" (מצד שמאל למטה)
5. במסך הבא נגיע לסיום ההרשמה. במסך זה נקבל את שם המשתמש שלנו.
(בנוסף המסלקה תשלח אותו ישירות לתיבת המייל שלנו)
הכניסה למערכת המסלקה מתבצעת עם שם משתמש זה ועם מספר הזהות שלנו.
הזמן עכשיו דו"ח ואתר את החסכונות הפנסיונים שברשותך
בשליחת הטופס אני מאשר שקראתי את התקנון ומאשר את מסירת הפרטים והעברתם בכפוף לתקנון. אני מודע לכך שאוכל לחזור בי מהסכמתי בכל עת.
מלא את הטופס:
לקבלת הלוואה במהירות ובתנאים ללא תחרות
לייעוץ חינם לגבי קבלת החזר מביטוח הבריאות
לייעוץ חינם לגבי פוליסת תאונות אישיות:
בדיקת פיצוי על שבר\כוויה, זכאות לפיצויים נוספים, תביעת הפוליסה ועוד
להוצאת דו"ח היעדר תביעות לרכב:
ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות
איך זה עובד?
צריכים הלוואה? הלוואה על חשבון כספים פנסיונים נחשבת להלוואה מאד אטרקטיבית, וזאת לא בכדי! הריביות בהלוואה כזאת טובות פי כמה מריביות המוצעות בבנקים ובגופי ההלוואות השונים.
מה סכום ההלוואה שניתן לקחת?
על קרן פנסיה- עד 30% מכספי התגמולים
על קרן השתלמות נזילה- עד 80% מהכספים
על קופ"ג להשקעה\ פוליסת חיסכון- עד 80% מהכספים
הסכומים משתנים בין החברות, ויש לא מעט פרטים קטנים שיש לשים לב בכדי לקבל אישור.
לקבלת הלוואה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:
איך זה עובד?
שינוי מסלול הוא זכות של כל אחד מאיתנו, החוסכים
עפ"י תקנות משרד האוצר – יש לכל אחד הזכות לשנות את המסלול בכל עת. רוצים לעבור ל- S&P 500? שיניתם את דעתכם ורוצים לעבור למסלול יותר סולידי?
שינוי המסלול מתבצע תוך 3 ימי עסקים מרגע שליחת הטופס, כאשר זה מותנה בכך שהטופס תקין
בעת שינוי מסלול יש להבין כי דמי הניהול עלולים להתייקר, ולכן מומלץ לעשות בעזרת גורם מקצועי :
לשינוי מסלול במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:
איך זה עובד?
החלטתם להפקיד בהוראת קבע כל חודש? החלטה נבונה ששמה אתכם במקום טוב יותר מרוב האוכלוסייה.
כדי לבצע הפקדה בהוראת קבע, יש צורך לוודא מספר דברים לפני, בכדי להימנע מטעויות בדרך
ראשית, יש לוודא שהקופה אכן פעילה, לבדוק את הרשאות הוראת הקבע בחשבון הבנק שלכם, קוד המוסד של הגוף המנהל, אימות שאכן הוקמה ההוראה, ועוד..
אנו עוזרים מדי יום למשקיעים לפתוח הוראת קבע בצורה מהירה ומקצועית
לפתיחת הוראת קבע במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:
איך זה עובד?
הפקדה לקופה הוא תהליך שנראה מאד פשוט, אך ישנם מספר טעויות שחוזרות על עצמן כל הזמן בקרב חוסכים. (כאלה שלא שוחחו איתנו לפני..:)
יש לשים לב שפתיחת הקופה בוצעה באופן מלא, לשים לב לפרטי חשבון הבנק אליו אתם מעבירים כספים, ולשים לב לשמות של בעלי הקופה (במקרה של משפחה\בני זוג)
ישנם דברים נוספים שכדאי לוודא לפני כדי להימנע ממצב של כספים שאינם משויכים (מצב מתסכל בו הכסף לא אצלכם ולא משתקף לכם בקופה)
להפקדה לקופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:
איך זה עובד?
פתיחת קופה חדשה היא תהליך מקצועי שיש לשים לב לפרטים הקטנים שבו, כמו לדוגמא- מינוי מוטבים (או שארים..) , אטרקטיביות דמי הניהול, בחירת המסלול, ובמידה והיתה קופה קודמת- יש לוודא שתהליך הניוד והעברת הוותק מתבצעים כמו שצריך.
פתיחת הקופה החדשה יכולה להתבצע גם באותו היום, אך כאמור- יש לוודא ביצוע מלא של כל הפרטים הקטנים, וזה עשוי לקחת יותר זמן.
לפתיחת קופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:
קבל ייעוץ ממומחה ללא עלות וללא התחייבות
ללא עלות וללא התחייבות