מדד שנגחאי – צלילה לעולם הכלכלה הסינית

עודכן 07/07/2024
מדד שנגחאי השקעה בסין

תוכן עניינים

מדד שנגחאי, הידוע גם כמדד SSE Composite, הוא אחד המדדים המובילים בשוק ההון הסיני. עם כלכלה ענקית ומגוונת כמו סין, המדד הזה מציע הזדמנויות ייחודיות למשקיעים מכל העולם. אז מה בעצם הופך את מדד שנגחאי לכל כך אטרקטיבי? בואו נבחן את הנושא לעומק.

 

מה זה מדד שנגחאי?

מדד שנגחאי (SSE Composite Index) הוא מדד הכולל את כל המניות הנסחרות בבורסה של שנגחאי. המדד מייצג את הביצועים הכוללים של השוק הסיני והוא כולל חברות מכל התחומים – טכנולוגיה, פיננסים, תעשייה, בריאות ועוד.

 

למה מדד שנגחאי כל כך פופולרי?

  1. כלכלה סינית עצומה ומתפתחת: הכלכלה הסינית היא השנייה בגודלה בעולם ומתאפיינת בצמיחה מהירה. מדד שנגחאי משקף את העוצמה הכלכלית הזו ומציע חשיפה לחברות המובילות בשוק הסיני. בין אם מדובר בטכנולוגיה, בתעשייה או בבריאות, המדד כולל מגוון רחב של חברות מובילות.

  2. גיוון השקעות: עבור משקיעים שמחפשים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולהוסיף חשיפה לשוק האסייתי, מדד שנגחאי הוא בחירה טבעית. הוספת מדד שנגחאי לתיק ההשקעות יכולה לסייע להפחתת הסיכון ולשפר את התשואות הכוללות.

  3. חדשנות טכנולוגית: סין ידועה במאמציה לחדש ולהוביל בתחומים כמו טכנולוגיה ואלקטרוניקה. חברות סיניות רבות הפכו למובילות בשוק העולמי וממשיכות להשקיע במו"פ כדי להישאר בחזית.

 

מתאם עם מדדים אירופאיים ואמריקאים

כאשר בוחנים את הקשר בין מדד שנגחאי למדדים המובילים באירופה ובארצות הברית, ניתן להבחין במתאם מעניין. מדד שנגחאי משקף קשר עם מדדים כמו ה-S&P 500 וה-Euro STOXX 50. איך זה בא לידי ביטוי?

1. השפעות גלובליות: במשברים כלכליים גלובליים, ניכר שהשווקים השונים מגיבים באותו אופן. כך, במהלך משברים כמו זה של 2008 או מגפת הקורונה ב-2020, ניתן לראות תנודתיות דומה במדד שנגחאי ובמדדים אמריקאים ואירופאיים. לדוגמה, כאשר ה-S&P 500 יורד, לעיתים קרובות נראה ירידות דומות גם במדד שנגחאי.

2. הזדמנויות השקעה: כשיש מגמות חיוביות בשווקים באירופה ובארצות הברית, לרוב גם המדדים באסיה מגיבים בצורה חיובית. כך, משקיעים יכולים לנצל את ההשפעות הגלובליות הללו ליצירת תיק השקעות מגוון ומאוזן.

פוטנציאל הצמיחה של סין

סין נחשבת כיום לאחת הכלכלות הצומחות והחדשניות ביותר בעולם. הנה כמה סיבות מרכזיות לכך:

1. חדשנות טכנולוגית: סין משקיעה רבות במו"פ בתחומים כמו אלקטרוניקה, מכשור רפואי, ותחבורה חכמה. חברות סיניות רבות, כמו Huawei ו-Xiaomi, הפכו למובילות בשוק העולמי.

2. השקעה בתשתיות: הממשלה הסינית ממשיכה להשקיע בתשתיות מתקדמות, כמו רשתות תחבורה מהירות, אינטרנט מהיר ותשתיות אנרגיה מתחדשת. תשתיות אלה מספקות בסיס יציב לצמיחה כלכלית מתמשכת.

3. כוח עבודה מיומן: סין מצטיינת בכוח עבודה משכיל ומיומן. האוכלוסייה משקיעה רבות בחינוך ובהכשרה מקצועית, מה שמגביר את יכולתה להתמודד עם אתגרים כלכליים גלובליים.

4. שווקים גלובליים: החברות הסיניות ממשיכות להתרחב לשווקים חדשים ברחבי העולם. המגוון הרחב של המוצרים והשירותים שהן מציעות, כמו רכבים חשמליים ומוצרי אלקטרוניקה מתקדמים, מסייע להן להגדיל את נתח השוק הבינלאומי שלהן.

מדדים נוספים בסין והשוואה למדד שנגחאי

למרות שמדד שנגחאי הוא המדד המרכזי והמוכר ביותר בסין, קיימים מדדים נוספים המציעים אפשרויות השקעה מגוונות:

1. CSI 300: מדד ה-CSI 300 כולל את 300 החברות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסות שנגחאי ושנזן. המדד מציע גיוון רחב יותר מאשר מדד שנגחאי והוא כולל חברות מכל התחומים.

2. Shenzhen Composite: מדד זה כולל את כל המניות הנסחרות בבורסה של שנזן, והוא מציע חשיפה לחברות טכנולוגיה רבות. המדד מתאים למשקיעים שמחפשים הזדמנויות בחברות קטנות ובינוניות עם פוטנציאל צמיחה גבוה.

3. Hang Seng: מדד ההאנג סנג כולל את החברות הגדולות ביותר הנסחרות בבורסה של הונג קונג. המדד משקף את הכלכלה הסינית באופן רחב ומציע חשיפה לחברות מובילות בתחומים שונים.

למי זה עשוי להתאים?

תחשבו על מיכאל, בן 45 מתל אביב, שמנהל תיק השקעות מגוון. מיכאל חיפש להוסיף לתיק שלו חשיפה לשוק האסייתי ומצא את מדד שנגחאי כאופציה מעניינת. למרות החששות מתנודתיות גבוהה, הוא החליט להוסיף קרן סל של המדד לתיק ההשקעות שלו ונהנה מהתשואות לאורך השנים.

 

זכרו תמיד לבדוק ולהתייעץ עם יועץ פיננסי לפני קבלת החלטות השקעה. השקעה מושכלת ומגוונת יכולה לספק לכם יציבות ובטחון כלכלי בטווח הארוך.

 

מניות חשובות במדד שנגחאי

מדד שנגחאי כולל מגוון רחב של מניות מחברות שונות בתעשיות רבות, מה שהופך אותו למדד מגוון ומשמעותי בשוק ההון הסיני. הנה כמה מהמניות החשובות והמשפיעות ביותר במדד שנגחאי שכדאי להכיר:

1. PetroChina

PetroChina היא אחת מחברות הנפט הגדולות ביותר בעולם ואחת החברות המרכזיות במדד שנגחאי.

החברה עוסקת בחיפוש, הפקה, זיקוק והפצה של נפט וגז טבעי. עם נוכחות גלובלית והשפעה רבה על שוק האנרגיה העולמי, PetroChina היא מניה מרכזית במדד.

 

2. Industrial and Commercial Bank of China (ICBC)

ICBC הוא הבנק הגדול ביותר בסין ואחד הבנקים הגדולים בעולם מבחינת נכסים.

הבנק מציע מגוון רחב של שירותים פיננסיים, כולל בנקאות קמעונאית, בנקאות עסקית, ובנקאות השקעות.

 

3. China Mobile

China Mobile היא חברת התקשורת הגדולה ביותר בסין ואחת החברות המובילות בתחום הטלקום בעולם.

החברה מספקת שירותי תקשורת סלולרית ואינטרנט למיליוני לקוחות ברחבי סין.

 

4. China Life Insurance

China Life Insurance היא חברת הביטוח הגדולה ביותר בסין ואחת מהחברות המובילות בעולם בתחום הביטוח. החברה מציעה מגוון רחב של פוליסות ביטוח חיים, בריאות וביטוח כללי.

5. Alibaba Group

Alibaba Group היא חברת מסחר אלקטרוני וטכנולוגיה גלובלית המובילה בשוק הסיני והבינלאומי. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים, כולל מסחר אלקטרוני, שירותי ענן, ושירותים פיננסיים. החברה מוכרת בישראל בזכות אלי אקספרס.

 

6. Ping An Insurance

Ping An Insurance היא אחת מחברות הביטוח והפיננסים הגדולות בסין. החברה מציעה מגוון רחב של שירותים פיננסיים, כולל ביטוח, בנקאות והשקעות.

 

7. Sinopec

Sinopec היא אחת מחברות הנפט והכימיקלים הגדולות בעולם. החברה עוסקת בחיפוש, הפקה, זיקוק והפצה של נפט וגז טבעי, כמו גם בייצור כימיקלים שונים.

 

8. Bank of China

Bank of China הוא אחד הבנקים הגדולים והוותיקים בסין. הבנק מציע מגוון רחב של שירותים פיננסיים, כולל בנקאות קמעונאית, בנקאות עסקית, ובנקאות השקעות.

 

סקטורים מרכזיים במדד שנגחאי

טכנולוגיה ותקשורת

סקטור הטכנולוגיה והתקשורת הוא אחד הסקטורים המובילים במדד שנגחאי. הסקטור כולל חברות העוסקות בפיתוח טכנולוגיות חדשניות, שירותי אינטרנט ותקשורת סלולרית, וכן חברות העוסקות במו"פ בתחום האלקטרוניקה.

התמקדות ב:

  • פיתוח טכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית, רובוטיקה ואינטרנט של הדברים (IoT).
  • שירותי תקשורת ואינטרנט מהירים ומתקדמים.
  • השפעה רחבה על שווקים גלובליים עם מוצרים חדשניים.

אנרגיה

סקטור האנרגיה כולל חברות העוסקות בחיפוש, הפקה, זיקוק והפצה של נפט וגז טבעי, כמו גם אנרגיה מתחדשת. הסקטור משקף את חשיבות האנרגיה בכלכלה הסינית.

התמקדות ב:

  • חיפוש והפקת נפט וגז טבעי.
  • זיקוק והפצה של מוצרים פטרוכימיים.
  • השקעות באנרגיה מתחדשת כמו סולארית ורוח.

פיננסים ובנקאות

סקטור הפיננסים והבנקאות הוא סקטור מרכזי במדד שנגחאי, הכולל בנקים, חברות ביטוח וחברות השקעות. הסקטור משחק תפקיד מרכזי בכלכלה הסינית ומספק שירותים פיננסיים מקיפים לכלל האוכלוסייה.

התמקדות ב:

  • שירותי בנקאות קמעונאית, עסקית והשקעות.
  • ביטוח חיים, בריאות ורכוש.
  • תמיכה במימון פרויקטים גדולים בכלכלה.

 

תעשייה וייצור

סקטור התעשייה והייצור כולל חברות בתחום הייצור הכבד, תעשיית הרכב ותעשיות נוספות. הסקטור מהווה מרכיב מרכזי בכלכלה הסינית ומספק מוצרים ושירותים רבים הן לשוק המקומי והן לשווקים הגלובליים.

התמקדות ב:

  • ייצור ציוד כבד ומכונות תעשייתיות.
  • פיתוח וייצור רכבים ותעשיות רכב.
  • מוצרים ושירותים לתחומים שונים כמו בנייה, תשתיות ותחבורה.

 

בריאות ופארמה

סקטור הבריאות והפארמה הוא סקטור מתפתח במדד שנגחאי, הכולל חברות בתחום הרפואה והתרופות. הסקטור מתמקד בפיתוח תרופות חדשות, טיפולים רפואיים מתקדמים ושירותי בריאות.

התמקדות ב:

  • פיתוח תרופות חדשות וטיפולים רפואיים.
  • שירותי בריאות ומכשור רפואי מתקדם.
  • השקעות במו"פ בתחום הבריאות והתרופות.

נדל"ן

סקטור הנדל"ן כולל חברות הפועלות בתחומי פיתוח נדל"ן, בנייה וניהול נכסים. הסקטור מהווה מרכיב חשוב בכלכלה הסינית, במיוחד עם הצמיחה האורבנית והעלייה בביקוש לדיור.

התמקדות ב:

  • פיתוח פרויקטים למגורים ומסחר.
  • בנייה וניהול נכסים מגוונים.
  • השקעות בתשתיות עירוניות ובנייה ירוקה.

 

הקשר בין מדד שנגחאי למדדים גלובליים

 

1. השפעות גלובליות

  • משברים כלכליים: במהלך משברים כלכליים גלובליים, כמו משבר 2008 או מגפת הקורונה ב-2020, נצפתה תנודתיות דומה במדדים שונים ברחבי העולם. ירידות חדות ב-S&P 500 השפיעו גם על מדד שנגחאי, וההיפך.
  • מדיניות כלכלית גלובלית: החלטות מדיניות כלכלית של מדינות גדולות כמו ארצות הברית או האיחוד האירופי יכולות להשפיע על שווקים גלובליים, כולל שנגחאי. לדוגמה, שינוי בריבית בארצות הברית יכול לגרום לשינויים בשוק ההון הסיני.

 

2. קשרי סחר והשקעות

קשרי הסחר וההשקעות בין סין לשאר העולם משפיעים גם הם על הקשר בין מדד שנגחאי למדדים גלובליים:

  • יבוא ויצוא: סין היא אחת המדינות הגדולות בעולם ביבוא ויצוא. שינויים בביקוש העולמי למוצרים סיניים יכולים להשפיע על ביצועי החברות הסיניות במדד שנגחאי.
  • השקעות זרות: השקעות זרות בסין וההשקעות הסיניות בחו"ל משפיעות על המדדים. חברות סיניות המשקיעות בחברות אמריקאיות או אירופאיות משפיעות על ביצועי המדדים בשווקים אלו.

 

3. מתאם בין המדדים

למרות שמדד שנגחאי פועל בשוק סיני עם מאפיינים ייחודיים, יש מתאם מסוים עם מדדים גלובליים אחרים:

  • מתאם עם S&P 500: ישנה השפעה הדדית בין מדד שנגחאי ל-S&P 500. כאשר השוק האמריקאי עולה או יורד בצורה משמעותית, לעיתים קרובות נצפה בשינויים דומים גם במדד שנגחאי, למרות ההבדלים הגאוגרפיים והכלכליים.
  • מתאם עם Euro STOXX 50: המדד האירופאי המרכזי גם הוא משפיע על מדד שנגחאי. אירועים כלכליים ופוליטיים באירופה יכולים להשפיע על השוק הסיני דרך קשרי סחר והשקעות.

נושאים בכתבה


אין לראות בכתבה זו המלצה ו\או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא ו\או הצעה או שיווק השקעות ו\או ייעוץ השקעות

לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות

מלא את הטופס:

קבלת הלוואה בתנאים מעולים

לקבלת הלוואה במהירות ובתנאים ללא תחרות

ייעוץ בקבלת החזר

לייעוץ חינם לגבי קבלת החזר מביטוח הבריאות

ייעוץ תאונות אישיות

לייעוץ חינם לגבי פוליסת תאונות אישיות:

בדיקת פיצוי על שבר\כוויה, זכאות לפיצויים נוספים, תביעת הפוליסה ועוד

היעדר תביעות לרכב- 3 שנים

להוצאת דו"ח היעדר תביעות לרכב:

הצטרפות למסלול מנצח

ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות

קבלת הלוואה

איך זה עובד?

צריכים הלוואה? הלוואה על חשבון כספים פנסיונים נחשבת להלוואה מאד אטרקטיבית, וזאת לא בכדי! הריביות בהלוואה כזאת טובות פי כמה מריביות המוצעות בבנקים ובגופי ההלוואות השונים.

מה סכום ההלוואה שניתן לקחת?

על קרן פנסיה- עד 30% מכספי התגמולים

על קרן השתלמות נזילה- עד 80% מהכספים

על קופ"ג להשקעה\ פוליסת חיסכון- עד 80% מהכספים

הסכומים משתנים בין החברות, ויש לא מעט פרטים קטנים שיש לשים לב בכדי לקבל אישור.

לקבלת הלוואה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

שינוי מסלול בקופה קיימת

איך זה עובד?

שינוי מסלול הוא זכות של כל אחד מאיתנו, החוסכים

עפ"י תקנות משרד האוצר – יש לכל אחד הזכות לשנות את המסלול בכל עת. רוצים לעבור ל- S&P 500? שיניתם את דעתכם ורוצים לעבור למסלול יותר סולידי? 

שינוי המסלול מתבצע תוך 3 ימי עסקים מרגע שליחת הטופס, כאשר זה מותנה בכך שהטופס תקין

בעת שינוי מסלול יש להבין כי דמי הניהול עלולים להתייקר, ולכן מומלץ לעשות בעזרת גורם מקצועי :

לשינוי מסלול במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

הוראת קבע

איך זה עובד?

החלטתם להפקיד בהוראת קבע כל חודש? החלטה נבונה ששמה אתכם במקום טוב יותר מרוב האוכלוסייה.

כדי לבצע הפקדה בהוראת קבע, יש צורך לוודא מספר דברים לפני, בכדי להימנע מטעויות בדרך

ראשית, יש לוודא שהקופה אכן פעילה, לבדוק את הרשאות הוראת הקבע בחשבון הבנק שלכם, קוד המוסד של הגוף המנהל, אימות שאכן הוקמה ההוראה, ועוד..

אנו עוזרים מדי יום למשקיעים לפתוח הוראת קבע בצורה מהירה ומקצועית

לפתיחת הוראת קבע במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

הפקדה

איך זה עובד?

הפקדה לקופה הוא תהליך שנראה מאד פשוט, אך ישנם מספר טעויות שחוזרות על עצמן כל הזמן בקרב חוסכים. (כאלה שלא שוחחו איתנו לפני..:)

יש לשים לב שפתיחת הקופה בוצעה באופן מלא, לשים לב לפרטי חשבון הבנק אליו אתם מעבירים כספים, ולשים לב לשמות של בעלי הקופה (במקרה של משפחה\בני זוג)

ישנם דברים נוספים שכדאי לוודא לפני כדי להימנע ממצב של כספים שאינם משויכים (מצב מתסכל בו הכסף לא אצלכם ולא משתקף לכם בקופה)

 

להפקדה לקופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

פתיחת קופה חדשה

איך זה עובד?

פתיחת קופה חדשה היא תהליך מקצועי שיש לשים לב לפרטים הקטנים שבו, כמו לדוגמא- מינוי מוטבים (או שארים..) , אטרקטיביות דמי הניהול, בחירת המסלול, ובמידה והיתה קופה קודמת- יש לוודא שתהליך הניוד והעברת הוותק מתבצעים כמו שצריך.

פתיחת הקופה החדשה יכולה להתבצע גם באותו היום, אך כאמור- יש לוודא ביצוע מלא של כל הפרטים הקטנים, וזה עשוי לקחת יותר זמן.

 

 

לפתיחת קופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

קבל ייעוץ ממומחה ללא עלות וללא התחייבות

לשיחת ייעוץ עם מומחה

ללא עלות וללא התחייבות

אשמח לייעוץ בנושא