לקראת נורמליזציה עם סעודיה? מדד תאדוואל – מה שצריך לדעת על השקעה בסעודיה

עודכן 09/07/2024
מדד תאדוואל ערב הסעודית

עם התקדמות השיחות בין ישראל לערב הסעודית בנוגע לנורמליזציה של היחסים בין המדינות, חשוב להכיר את הכלכלה הסעודית ואת מדד תאדוואל, המייצג את שוק ההון הסעודי. במאמר זה נסקור את המדד, הסקטורים המרכזיים בו, ולמה כדאי לעקוב אחרי התפתחויות בשוק ההון הסעודי.

מה זה מדד תאדוואל?

מדד תאדוואל (Tadawul All Share Index – TASI) הוא המדד המרכזי של שוק ההון בערב הסעודית. המדד כולל את כל החברות הנסחרות בבורסה הסעודית ומייצג את ביצועי השוק הכוללים. תאדוואל הוא המדד הגדול ביותר במזרח התיכון והוא מהווה ברומטר חשוב לכלכלה הסעודית.

סקטורים מרכזיים במדד תאדוואל

מדד תאדוואל כולל מגוון רחב של סקטורים, המשקפים את הכלכלה הסעודית המגוונת. הנה כמה מהסקטורים המרכזיים:

1. אנרגיה

סקטור האנרגיה הוא הסקטור החשוב ביותר במדד תאדוואל, עם חברות נפט וגז גדולות המובילות את השוק. ערב הסעודית היא אחת המדינות המובילות בעולם בייצור נפט, וחברות האנרגיה מהוות מרכיב מרכזי בכלכלה המקומית.

2. פיננסים ובנקאות

סקטור הפיננסים והבנקאות כולל בנקים מרכזיים וחברות ביטוח מובילות. הסקטור הפיננסי מספק יציבות כלכלית ותמיכה בפרויקטים גדולים בכלכלה הסעודית.

3. חומרים בסיסיים

סקטור החומרים הבסיסיים כולל חברות העוסקות בייצור והפצה של חומרים כמו מתכות, כימיקלים ובנייה. הסקטור משקף את ההתפתחות התעשייתית והבנייה המתמשכת במדינה.

4. תעשייה וייצור

סקטור התעשייה והייצור כולל חברות בתחום הייצור הכבד, מכונות תעשייתיות ופרויקטים תעשייתיים מורכבים. הסקטור מהווה מרכיב מרכזי בכלכלה הסעודית ומספק מוצרים ושירותים רבים הן לשוק המקומי והן לשווקים הגלובליים.

5. נדל"ן ופיתוח נכסים

סקטור הנדל"ן כולל חברות הפועלות בתחומי פיתוח נדל"ן, בנייה וניהול נכסים. הסקטור מהווה מרכיב חשוב בכלכלה הסעודית, במיוחד עם הצמיחה האורבנית והעלייה בביקוש לדיור.

הקשר בין מדד תאדוואל למדדים גלובליים

הכלכלה הסעודית והמדד תאדוואל משקפים קשרים משמעותיים עם הכלכלה הגלובלית ועם מדדים חשובים כמו S&P 500 ו-Euro STOXX 50:

1. השפעות גלובליות

השווקים הפיננסיים הם גלובליים ומשפיעים זה על זה באופן הדדי. אירועים כלכליים ופוליטיים גלובליים יכולים להשפיע על מדד תאדוואל ועל המדדים הגלובליים האחרים. לדוגמה, שינויים במחירי הנפט העולמיים משפיעים באופן ישיר על כלכלת ערב הסעודית ועל מדד תאדוואל.

2. קשרי סחר והשקעות

ערב הסעודית היא אחת המדינות הגדולות בעולם בייצור ויצוא נפט, וקשרי הסחר שלה משפיעים על המדד. בנוסף, השקעות זרות במדינה והשקעות סעודיות בחו"ל מחזקות את הקשרים הכלכליים הגלובליים.

3. מתאם עם מדדים גלובליים

למרות ההבדלים הגאוגרפיים והכלכליים, יש מתאם בין מדד תאדוואל למדדים גלובליים. עליות או ירידות בשוק האמריקאי או האירופאי יכולות להשפיע על המדד הסעודי, וההיפך.

 

 

איזה הזדמנויות ערב הסעודית מציעה לי?

1. הזדמנויות השקעה חדשות

נורמליזציה של היחסים בין ישראל לערב הסעודית יכולה לפתוח דלתות להזדמנויות השקעה חדשות בשוק הסעודי. משקיעים ישראלים יוכלו להיחשף לשוק חדש וליהנות מהפוטנציאל הכלכלי של ערב הסעודית.

2. גיוון תיק ההשקעות

הוספת השקעות בשוק הסעודי מאפשרת לגוון את תיק ההשקעות ולהפחית את התלות בשווקים המערביים. גיוון תיק ההשקעות מפחית את הסיכון הכללי ומשפר את יציבות התיק בטווח הארוך.

3. פוטנציאל צמיחה

כלכלת ערב הסעודית ממשיכה לצמוח ולהתפתח, עם השקעות משמעותיות בפרויקטים תשתיתיים, טכנולוגיה ואנרגיה מתחדשת. השקעה במדד תאדוואל מאפשרת ליהנות מפוטנציאל הצמיחה הגבוה של הכלכלה הסעודית.

 

מדד תאדוואל הוא מדד חשוב ומוביל בשוק ההון הסעודי, המשקף את הכלכלה המגוונת והמתפתחת של ערב הסעודית. השקעה במדד זה מציעה יתרונות רבים, כולל חשיפה לכלכלה הייחודית של ערב הסעודית, גיוון תיק ההשקעות ופוטנציאל צמיחה גבוה. עם התקדמות השיחות על נורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית, כדאי לכל משקיע להבין את הכלכלה הסעודית ואת המדד המרכזי שלה.

זכרו תמיד לבדוק ולהתייעץ עם יועץ פיננסי לפני קבלת החלטות השקעה. השקעה מושכלת ומגוונת יכולה לספק לכם יציבות ובטחון כלכלי בטווח הארוך.

מניות חשובות במדד תאדוואל

1. Saudi Aramco

Saudi Aramco היא חברת הנפט הגדולה בעולם ואחת החברות המרכזיות במדד תאדוואל. החברה עוסקת בחיפוש, הפקה, זיקוק והפצה של נפט וגז טבעי, ומהווה חלק מרכזי בכלכלה הסעודית.

2. Al Rajhi Bank

Al Rajhi Bank הוא אחד הבנקים האיסלאמיים הגדולים בעולם והבנק הגדול ביותר בערב הסעודית. הבנק מציע מגוון רחב של שירותים פיננסיים, כולל בנקאות קמעונאית, בנקאות עסקית ושירותי השקעות.

3. Saudi Basic Industries Corporation (SABIC)

SABIC היא אחת מחברות הכימיקלים הגדולות בעולם. החברה עוסקת בייצור והפצה של מוצרים כימיים, פלסטיק ודשנים, ומובילה בתחום הכימיקלים בתעשייה העולמית.

4. Riyad Bank

Riyad Bank הוא אחד הבנקים הגדולים והוותיקים בערב הסעודית, המציע שירותי בנקאות קמעונאית, עסקית ושירותי השקעות. הבנק נחשב לאחד המובילים בתחום הפיננסי במדינה.

5. National Commercial Bank (NCB)

NCB הוא אחד הבנקים הגדולים ביותר בערב הסעודית ובעל תפקיד מרכזי במערכת הפיננסית במדינה. הבנק מציע מגוון רחב של שירותים פיננסיים ללקוחות פרטיים ועסקיים.

6. Saudi Electricity Company (SEC)

SEC היא חברת החשמל הלאומית של ערב הסעודית, המספקת חשמל לכלל המדינה. החברה עוסקת בייצור, הפצה וניהול של חשמל ומהווה חלק חשוב בתשתיות האנרגיה במדינה.

7. Almarai

Almarai היא אחת מחברות המזון הגדולות במזרח התיכון. החברה מתמחה בייצור והפצה של מוצרי חלב, משקאות ומזון לתינוקות, ונחשבת לאחת החברות המובילות בתחום המזון בערב הסעודית.

8. Saudi Telecom Company (STC)

STC היא חברת התקשורת הגדולה בערב הסעודית, המספקת שירותי טלפוניה, אינטרנט ותקשורת סלולרית. החברה מובילה בתחום הטכנולוגיה והתקשורת במדינה.

9. Yanbu National Petrochemical Company (YANSAB)

YANSAB היא חברת פטרוכימיה גדולה העוסקת בייצור והפצה של מוצרים פטרוכימיים שונים, כולל פלסטיק וכימיקלים לתעשייה.

10. Saudi Arabian Mining Company (Ma'aden)

Ma'aden היא חברת הכרייה הגדולה בערב הסעודית, העוסקת בחיפוש, הפקה ועיבוד של מינרלים ומשאבים טבעיים כמו זהב, פוספטים ואלומיניום.

נושאים בכתבה


אין לראות בכתבה זו המלצה ו\או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא ו\או הצעה או שיווק השקעות ו\או ייעוץ השקעות

לייעוץ ללא עלות וללא התחייבות

מלא את הטופס:

קבלת הלוואה בתנאים מעולים

לקבלת הלוואה במהירות ובתנאים ללא תחרות

ייעוץ בקבלת החזר

לייעוץ חינם לגבי קבלת החזר מביטוח הבריאות

ייעוץ תאונות אישיות

לייעוץ חינם לגבי פוליסת תאונות אישיות:

בדיקת פיצוי על שבר\כוויה, זכאות לפיצויים נוספים, תביעת הפוליסה ועוד

היעדר תביעות לרכב- 3 שנים

להוצאת דו"ח היעדר תביעות לרכב:

הצטרפות למסלול מנצח

ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות

קבלת הלוואה

איך זה עובד?

צריכים הלוואה? הלוואה על חשבון כספים פנסיונים נחשבת להלוואה מאד אטרקטיבית, וזאת לא בכדי! הריביות בהלוואה כזאת טובות פי כמה מריביות המוצעות בבנקים ובגופי ההלוואות השונים.

מה סכום ההלוואה שניתן לקחת?

על קרן פנסיה- עד 30% מכספי התגמולים

על קרן השתלמות נזילה- עד 80% מהכספים

על קופ"ג להשקעה\ פוליסת חיסכון- עד 80% מהכספים

הסכומים משתנים בין החברות, ויש לא מעט פרטים קטנים שיש לשים לב בכדי לקבל אישור.

לקבלת הלוואה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

שינוי מסלול בקופה קיימת

איך זה עובד?

שינוי מסלול הוא זכות של כל אחד מאיתנו, החוסכים

עפ"י תקנות משרד האוצר – יש לכל אחד הזכות לשנות את המסלול בכל עת. רוצים לעבור ל- S&P 500? שיניתם את דעתכם ורוצים לעבור למסלול יותר סולידי? 

שינוי המסלול מתבצע תוך 3 ימי עסקים מרגע שליחת הטופס, כאשר זה מותנה בכך שהטופס תקין

בעת שינוי מסלול יש להבין כי דמי הניהול עלולים להתייקר, ולכן מומלץ לעשות בעזרת גורם מקצועי :

לשינוי מסלול במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

הוראת קבע

איך זה עובד?

החלטתם להפקיד בהוראת קבע כל חודש? החלטה נבונה ששמה אתכם במקום טוב יותר מרוב האוכלוסייה.

כדי לבצע הפקדה בהוראת קבע, יש צורך לוודא מספר דברים לפני, בכדי להימנע מטעויות בדרך

ראשית, יש לוודא שהקופה אכן פעילה, לבדוק את הרשאות הוראת הקבע בחשבון הבנק שלכם, קוד המוסד של הגוף המנהל, אימות שאכן הוקמה ההוראה, ועוד..

אנו עוזרים מדי יום למשקיעים לפתוח הוראת קבע בצורה מהירה ומקצועית

לפתיחת הוראת קבע במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

הפקדה

איך זה עובד?

הפקדה לקופה הוא תהליך שנראה מאד פשוט, אך ישנם מספר טעויות שחוזרות על עצמן כל הזמן בקרב חוסכים. (כאלה שלא שוחחו איתנו לפני..:)

יש לשים לב שפתיחת הקופה בוצעה באופן מלא, לשים לב לפרטי חשבון הבנק אליו אתם מעבירים כספים, ולשים לב לשמות של בעלי הקופה (במקרה של משפחה\בני זוג)

ישנם דברים נוספים שכדאי לוודא לפני כדי להימנע ממצב של כספים שאינם משויכים (מצב מתסכל בו הכסף לא אצלכם ולא משתקף לכם בקופה)

 

להפקדה לקופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

פתיחת קופה חדשה

איך זה עובד?

פתיחת קופה חדשה היא תהליך מקצועי שיש לשים לב לפרטים הקטנים שבו, כמו לדוגמא- מינוי מוטבים (או שארים..) , אטרקטיביות דמי הניהול, בחירת המסלול, ובמידה והיתה קופה קודמת- יש לוודא שתהליך הניוד והעברת הוותק מתבצעים כמו שצריך.

פתיחת הקופה החדשה יכולה להתבצע גם באותו היום, אך כאמור- יש לוודא ביצוע מלא של כל הפרטים הקטנים, וזה עשוי לקחת יותר זמן.

 

 

לפתיחת קופה במהירות ובמקצועיות בלתי מתפשרת:

קבל ייעוץ ממומחה ללא עלות וללא התחייבות

לשיחת ייעוץ עם מומחה

ללא עלות וללא התחייבות

אשמח לייעוץ בנושא